Image

Realen – Fanøs kulturhjerte..........

Velkommen til vores hyggelige, spændende og modige hus – stedet vi alle holder af og ønsker at passe på.

På Realen kan du få kulturoptankning, der vil noget.

Vi har skabt de smukkeste rammer og dermed mulighed for, at vi alle mødes i hjertet af Fanøs kulturliv.

Vi byder på alt fra rockkoncerter, blues, standup, børne familieunderholdning, foredrag, kunstudstillinger, fællessang med fri entre og mange hyggelige akustiske aftener med forskellige kendte som mindre kendte orkestre.
Mangfoldighed og variationsrigdom ser vi som vores styrke. Vi arbejder helhedsorienteret, og vi planlægger i forlængelse af de nuværende rammer en intensivering af aktivitetsmulighederne.

Vores udgangspunkt er at udvide bruger og borger dialogen med henblik på optimering af Realens tilbud. Fanøs foreninger, det private erhvervsliv og det offentlige ønsker vi at styrke båndene til, så vi fælles kan kulturudvikle.

Et attraktivt, levende, særpræget og personligt miljø.

Kom og vær med, vi har det sjovt hver dag.

Vi glæder os til at se dig.

Om Realen..........

REALEN – EN SELVEJENDE INSTITUTION

– Formand for bestyrelsen

Knud-Erik Larsen – Bestyrelsesmedlem og Økonomichef.
Svend Friis Harboe – Bestyrelsesmedlem.
Sanne Humlum Hansen – Bestyrelsesmedlem og sekretær
.
Søren Pedersen – Bestyrelsesmedlem udpeget af Esbjerg Erhvervsudvikling
.
Niels Heinel – Bestyrelsesmedlem og formand for Fanø Kommunes Børne- og kulturudvalg

Vedtægter for REALEN – Fanøs kulturhjerte.

Vedtægter

§ 1 Navn og hjemsted
Stk. 1
REALEN – Fanøs Kulturhjerte er en selvejende institution, der har hjemsted i Fanø Kommune.

Den selvejende institution drives i kulturhuset REALEN.

Lej realen..........

Fortæl os hvad du ønsker og vi vil glæde os til at skabe en hel særlig oplevelse for dig. Lejer du Realen, betragter vi det som en hel individuel og personlig historie, og vi hjælper med at skræddersy, tilrettelægge og udføre dit arrangement.
Hold dit erhvervsmæssige arrangement på Realen i hyggelige og professionelle rammer.

Realen kan udover koncerter anvendes til alt fra foredrag, konferencer og møder.

Realen kan deles op i en small, medium eller large version med plads til max. 200 siddende gæster.

Ved mindre arrangementer vil rummet blive opdelt efter behov.

Ved leje af Realen skal alt musikalsk indhold tilrettelægges i samarbejde med Realen og husets eget personale følger altid med.

Ring eller skriv til:

Marianne Milter Bay – Fanø Firmaevent Mobil: +21 44 42 65 eller mail: marianne@fanofirmaevent.dk

Rundvisning & foredrag..........

Bag kulisserne på Realen

Er I en virksomhed, skole, forening eller privat gruppe, der har lyst til at se og opleve, hvad der forgår bag kulisserne og i kulturhjertet på Realen, så er der mulighed for at booke en rundvisning med et foredrag om livet i og med showbizz.

I vil få mulighed for at se vores dejlige hus og blive ført bag kulisserne.

Vi vil også fortælle om det at være en Tv-serie og om hverdagen med et tv-hold.

Måske møder I på vejen rundt i huset endda et par kendte artister, som har travlt med deres. Husets aktuelle kunstudstilling gennemgås. Opbygning og nedtagning af kulisser og scene gear i forbindelse med shows eller koncerter vil blive demonstreret ud fra de aktuelle aktiviteter huset lige arbejder med når I kommer.

Varighed: Ca. 1-2 timer

Ønsker I at starte eller slutte besøget med et glas vin eller andet – måske lidt til ganen, så klarer vi også det.

Yderlig information kontakt:

Marianne Milter Bay – Fanø Firmaevent
Mobil: 21 44 42 65
Mail: marianne@fanofirmaevent.dk

Husets drivkraft – de frivillige❤️❤️❤️

Realen er en selvejende institution, der driver et kulturhus. Realen drives udelukkende af frivillige, hvor fællesskabet er baseret på fælles oplevelser i et kærligt og varmt miljø.

For alle, som er gæst, kunstner, frivillig eller på anden måde kommer i huset, gælder følgende værdier:

  • Tryghed – her er rart at være, alle skal føle sig velkomne – vi indfrier forventninger og vi handler forudseende.
  • Dagligstuemiljø – hvor vi arbejder professionelt og er kundeorienterede.
  • Kærlighed – vi arbejder med hjertet.
  • Æstetik – vi gør os umage med stort som småt
Eftersom det ikke altid blot er spas og løjer at være frivillig, men også en tjans der kræver engagement, vilje og ikke mindst lyst, stiller vi naturligvis krav til staben af frivillige. Der afholdes møder, og vi tilstræber en god dialog, kommunikation og udvikling for den enkelte.
Derfor er det også vigtigt, at alle frivillige uanset baggrund og overbevisninger, arbejder med de samme mål. Det er naturligvis ikke alle der kan blive frivillige i vores hjælperstab, da man skal være udadvendt og glad for at tage fat, men samtidigt også have et godt forhold til sine medmennesker og ikke mindst Kulturhuset Realen
 
Til formålet har vi lavet en række fælles værdier som vi alle arbejder ud fra:

VÆRTSSKAB

  • Vi udviser respekt for publikum og kunstnere
  • Vi leverer kvalitet i vores vagter
  • Vi tilføjer noget ekstra til publikums koncertoplevelse

TEAM-ÅND

  • Vi passer på hinanden
  • Vi hjælper hinanden færdige
  • Vi behandler hinanden med respekt
  • Vi accepterer hinanden

ANSVARLIGHED

  • Vi tager initiativ
  • Vi tager beslutninger i nuet
  • Vi håndterer konflikter, mens de er aktuelle
Baggrund
Vi er ca. 20 aktive frivillige i alle aldre (+18 år), brancher og sociale lag, og vi lægger stor vægt på, at der skal være plads til alle.
Fællesskabet er en meget stor del af at være frivillig, og det er vigtigt for os, at alle trives og bidrager til både fællesskab og arbejdsopgaver.
Stationerne på en vagt fordeles af afvikler – du kan derfor ikke altid forvente at få den opgave du helst vil udføre
 
For at vi kan bemande alle stationer, og gennemføre alle arrangementer, har vi brug for frivillige, der er alsidige.
Det betyder at man skal kunne og ville udføre følgende arbejdsopgaver:
  • Bar
  • Backstage – servicering af kunstnerne
  • Dør – billetsalg og billetscanning
  • Opvask
  • Runner – opfyldning af bar, fustageskift og andet
  • Load in/out – bære gear ind/ud, klargøring af scene, sceneskift mv. fra artisten ankommer til bilen igen er pakket
  • Rengøring
  • Oprydning
  • Stole/bordopsætning

Vi forventer af dig:

  • 
At du som minimum tager 6 opgaver i løbet af ½ år, og at du er klar til at tage en ekstra tørn, hvis det bliver nødvendigt
At du er venlig og imødekommende, møder op til tiden og har en professionel tilgang
At du betragter Realen som dit sted, og du har ansvarsfølelse overfor stedet og dine kollegaer
At du overholder vores regler og retningslinjer
At du er villig til at arbejde på den tildelte ‘station’ og derudover hjælpe, hvor du kan
At du deltager i Crewinfo møde
  • At du deltager i frivillig møder
  • At du bliver på posten til den bitre ende
  • At du giver besked, hvis du i en periode ikke er disponibel for Realen
Møder du ikke op til mindst 6 opgaver (det gælder alle opgaver) i løbet af ½ år  -  er vi nødt til at stoppe samarbejdet og overlade pladsen til en anden.  
 
Hvad får du til gengæld:
 
  • Fællesskab i et godt, aktivt og socialt miljø
Fede musikalske oplevelser sammen med dine kolleger
  • Aftensmad og en masse hygge
  • Og meget andet

Samarbejdspartnere..........

OM MARIANNE MILTER BAY – FANØ FIRMAEVENT

Marianne Milter Bay, som er indehaver af Fanø Firmaevent, koordinerer arrangementer for virksomheder og foreninger på Realen. Marianne er opvokset på Fanø og er efter en del år i udlandet og i København, vendt tilbage til Fanø med hendes mand og deres 4 børn.  Marianne har tidligere arbejdet som marketingansvarlig og produktchef, hvor hun har arrangeret mange events og møder.  Samtidig har Marianne et rigtig godt kendskab til Fanø og øens mange muligheder, så jeres arrangement er i trygge hænder hos hende.
FANØ FIRMAEVENT

VED MØLLEBANKEN 3

6720 NORDBY FANØ

marianne@fanofirmaevent.dk
tlf. 21 44 42 65
www.fanofirmaevent.dk

Tekniske specifikationer..........

MAIN PA

L-Acoustics 12XT ( 2 stk. )
L-Acoustics SB18 ( 2 stk. )
L-Acoustics LA4X ( 1 stk. )
DELAY SYSTEM
L-Acoustics X8 ( 2 stk. )
L-Acoustics LA4X ( 1 stk. )

MONITORS

Mackie HD1221 Aktiv 12″ ( 4 stk. )

MIXER

Yamaha LS9-32

LYS

Par 56 Short (Frontlys) ( 9 stk. )
3 dæmper kanaler

MIKROFONER

AKG D112 ( 1 stk. )
Audix D6 ( 1 stk. )
Sennheiser – E 604 ( 4 stk. )
Shure BETA 58A ( 6 stk. )
Shure SM57 ( 6 stk. )
Røde NT5 ( 2 stk.)
LD Systems LDI02 – DI ( 10 stk. )
Shure QXLD m/ Beta58 ( 1 stk. )
Shure QLXD m/ DPA 4066 ( 1 stk. )
Diverse kabler og stativer
Ved uddybende spørgsmål, kontakt den tekniske afdeling på mads@realen.dk

Handicap tilgængelighed..........

Ved hovedindgangen er der kørestolsrampe.

Alle døre i ind og udgange på Realen er så store at alle kørestole snildt kan komme ud og ind uden besvær.

Hele Realen er tilgængelig med el-og manuel kørestol.

Der er handicaptoilet på Realen.

Førehunde må gerne medbringes.

Ved siddende koncerter bliver der allokeret ekstra plads til kørestolsbruger og vores personale vil altid stå til rådighed med en ekstra hånd…..bare sig til så retter vi til efter dine behov.

Hvis du ringer eller skriver til os et par dage før dit besøg vil vi sørge for at der står folk klar til at hjælpe dig.

Har du spørgsmål eller ønsker du lidt hjælp så ring eller skriv endelig til Jeanett
Mobil: 40 12 89 12 
Mail: jeanett@realen.dk